fredag den 6. april 2012

Breaking news fra smørhullet

Jeg har lavet påskeæg. Hjemmelavede altså. Helt selv. Af mig selv. Der skulle nok have været nulret mere lakridspulver i nougat'en, men de smager stadig sødt af mange kalorier, og det var pointen. Og så scorer man også lidt speltmor-point, for ældste-krapylet har pyntet dem. Aktiviteten indgik godt nok, i en forhandling omhandlende dansklektier, men barnet vandt - og moderen tænkte: Det er kun langfredag én gang om året, så vi skal da fejre Jesu død for fuld hammer med pyntning af påskeæg, nærvær og hvad har vi..!

Jeg satser også på at score lidt "god datter" point senere, idet særligt udvalgte kaloriebomber, skal pakkes ind og foræres til mit fædrene ophav samt kæreste, når vi skal til den årlige påske-komsammen....om snart. Kaloriebomber er netop hvad min far har brug for, i hans nylig opståede interesse for Nupo-chokoladebarer....
Ja, jo... de smager da ok, men en af formålene med at spise chokolade, er da netop at vide man putter noget syndigt og tangerende til livsfarligt i munden, og derfor nyder det 112 % så længe det varer.
Living on the edge!

Der er ikke meget grænsesøgende og antiautoritært ved en Nupo slankechokoladebar... Det er lidt ligesom at sætte sine efterlønspenge ind på en konto, til uforudsete udgifter. Gab.
Mine surt optjente 1700 skal der festes for - i Paris med knaldperle-krapylerne.
Måske.
Eller skulle jeg oprette den der konfirmationsopsparing, så jeg kan servere andet end steg og flødekartofler om 3 år?

Familien kalder og det samme gør min bruser, hvis jeg opgradere Lina Version søndag-med morgenhår og ingen makeup til Lina version brand-stang-lækker-overskuds-speltmor.
Jeg skal i så fald skynde mig...

Det regner, opperen kører, vasketøjet har ikke lagt sig selv sammen, det ene barn danser, det andet spiller pc, de kværner, kværulerer, og er de dejligste skabninger. Jeg griner, græder, tænker, tænker, spekulerer, smiler, drømmer, snakker, taler og alt er som det plejer.

Skal man spørge eller rumme, anerkende og ellers lade som ingenting, når der er noget man ikke forstår?
Eller skal man netop i dag, være glad for at Jesus døde på det der kors stod op igen, så vi kan nyde de syndige, uartige og antiautoritære påskeæg i denne tid...
 
God påske :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar